Online identificatie van uw klanten

Binnenkort kunnen uw Financial Lease klanten zich online identificeren. Dit leidt tot meer gemak en snelheid, zowel voor u als uw klant. Voortaan stuurt u uw klant alleen nog een e-mail met een unieke code. Uw klant doet de rest in een paar stappen, met zijn smartphone. Verder verloopt de aanvraag zoals u van ons gewend bent.

LET OP: op dit moment testen wij het nieuwe online identificatieproces. Hierdoor is het proces nog niet voor al onze relaties beschikbaar. Wij informeren u via de nieuwsbrief zodra online identificatie beschikbaar is.

Identificatie: tips voor goede foto’s
Het is belangrijk dat zowel de foto van het identiteitsbewijs van uw klant als de foto van uw klant zelf van goede kwaliteit zijn. Deze tips helpen om goede foto’s te maken:

  • Maak de foto’s bij daglicht en vermijd fel licht van lampen of spotjes;
  • Zorg voor een donkere achtergrond;
  • Heeft uw klant een hoesje om zijn identiteitsbewijs? Haal zijn identiteitsbewijs dan eerst uit het hoesje;
  • Gebruikt uw klant een identiteitskaart of rijbewijs? Vergeet dan niet om ook een foto van de achterzijde te maken.

Zo werkt het

In dit stappenplan ziet u hoe online identificatie werkt en wat er verandert. Of bekijk de instructievideo: online identificatie in een paar stappen.

Veelgestelde vragen

  • Algemeen
  • Online identificatieproces
  • E-mail met de unieke code
  • Type identiteitsbewijs
  • Veiligheid

Informatie voor uw klant

Op www.alphacredit.nl/identificatie hebben we voor uw klanten een aparte pagina gemaakt met alle informatie. Hier kunnen zij zich ook online identificeren.

Contact

Heeft u nog vragen? Neem contact op met uw accountmanager of met het Sales Contact Center. Zij zijn op werkdagen tussen 8.00 en 17.30 uur bereikbaar op 030 – 659 67 15. Of stuur een mail naar verkoop@alfam.nl.