Let op! Geld lenen kost geld Let op! Geld lenen kost geld.
Ga naar pagina inhoud
Online identificatie
Let op! Alleen voor onze particuliere klanten
Snel en gemakkelijk

Dit heeft u nodig voor een succesvolle identificatie:

  • Een unieke code, die wij – of uw tussenpersoon – u schriftelijk hebben toegezonden.
  • Uw identiteitsbewijs, bij voorkeur een Nederlands rijbewijs.
  • Uw smartphone of tablet.

Heeft u alles bij de hand? Druk op ‘start online identificatie’ om te starten.

Online identificatie: zo werkt het.

Bekijk de video of lees de uitleg.

  • Pak de code erbij die wij u per brief, of via de e-mail van uw tussenpersoon, hebben toegezonden.
  • Ga op uw laptop/PC naar alphacredit.nl/identificatie, klik op ‘Start online identificatie’ en vul deze unieke code en uw geboortedatum in.
  • Scan de QR-code met uw smartphone om de ALFAM Identificatie app te downloaden.
  • Op uw laptop/PC verschijnt een tweede QR-code en een letter-/cijfercode. Met de ALFAM Identificatie app scant u de QR-code, of u voert de letter-/cijfercode in. U gaat nu verder op uw smartphone.
  • Maak een foto van uw identiteitsbewijs. De app doet dit automatisch.
  • Let op: bij een ID-kaart of rijbewijs moet u een foto maken van de voor- én achterkant.
  • De app leest de chip in uw identiteitsbewijs om uw gegevens te bevestigen.
  • Maak een selfie. Ook dit gaat automatisch door de camera op uw gezicht te richten. Daarna bent u klaar.

Vijf tips voor een succesvolle online identificatie:

  • Heeft u geen smartphone? Vraag of u de telefoon van een bekende mag gebruiken. U kunt de app na afloop verwijderen en er worden geen gegevens op de telefoon opgeslagen.
  • Zit uw identiteitsbewijs in een hoesje, haal het er dan uit.
  • Maak de foto’s bij daglicht, vermijd fel licht en gebruik een donkere achtergrond. Zo lukken de foto’s het best.
  • Maak uw selfie met onbedekt hoofd (geen zonnebril, hoed of sjaal), zichtbare oren en neutrale gezichtsuitdrukking.
  • U heeft 15 minuten de tijd om het hele proces te voltooien. Dit is ruimschoots genoeg.

Meer informatie vindt u bij de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Contact

Heeft u nog vragen? Als nieuwe klant kunt u contact opnemen met uw tussenpersoon. Bent u bestaande klant en heeft u een verzoek tot heridentificatie ontvangen, dan kunt u direct contact opnemen met Team Heridentificatie via 088 – 949 0002